Δευτέρα 14 Ιουλίου 2008

Bίζα για Η.Π.Α.

Έχω επισκεφτεί τις Ηνωμένες Πολιτείες πολλές φορές. Είναι μια υπέροχη και απέραντη χώρα και η εκεί παραμονή μου με συγγενείς και φίλους υπήρξε πάντοτε πολύ ευχάριστη. Είναι τώρα τόσα χρόνια που, ενώ η βίζα έχει καταργηθεί για όλες τις άλλες χώρες της Ευρώπης των δέκα πέντε, και για μερικές από τις νέες, για την Ελλάδα εξακολουθεί να ισχύει. Ώς Έλληνας αισθάνομαι ντροπή γι΄ αυτό και δεν ξέρω τι απάντηση να δώσω σε φίλους Αμερικανούς που εκφράζουν την απορία! Δεν ξέρω ποιά πλευρά ευθύνεται για την αδικαιολόγητη αυτή καθυστέρηση, πάντως με μεγάλη ανακούφιση πληροφορούμαι για την πρόσφατη κινητικότητα προς την κατεύθυνση της κατάργησης της βίζας. Εύχομαι αίσια και γρήγορη έκβαση. Καιρός πια!

Σάββατο 5 Ιουλίου 2008

To νερό

Η πρωτοβουλία διαφόρων φορέων, για τον περιορισμό στην κατανάλωση και την αποφυγή της σπατάλης του πολυτιμότατου αυτού αγαθού, του νερού, είναι ασφαλώς αξιέπαινη και ευχόμαστε να φέρει ικανοποιητικά αποτελέσματα. Με αυτή την αφορμή όμως, θέλω να επισημάνω τα εξής: 1. Δεν είναι αλήθεια ότι δεν είχαμε βροχές τον περασμένο χειμώνα. Και βροχές, και χιόνια και χαλάζι είχαμε! Η έλλειψη όμως κατάλληλων έργων υποδομής, άφησε τεράστιες ποσότητες νερού να χαθούν ρέοντας προς τη θάλασσα και, πολλές φορές, προκαλώντας και πλημμύρες και καταστροφές. 2. Στην ωραία μας Ελλάδα υπάρχει, λόγω της μορφολογίας της, η δυνατότητα αποταμίευσης όχι μόνο των ποσοτήτων νερού που έχει ανάγκη η χώρα, αλλά και πολύ μεγαλύτερων για δανεισμό ή και πώληση σε άλλες χώρες. Και εξηγούμαστε: Η Ελλάδα έχει πολλά βουνά με στενές κοιλάδες ή χαράδρες μεταξύ τους. Έτσι, με σχετικά μικρές δαπάνες θα μπορούσαν να χτιστούν μικρά φράγματα και να δημιουργηθούν ταμιευτήρες, που όπως ξέρουμε από τους ήδη υπάρχοντες, και ομορφιά θα πρόσθεταν στο τοπίο και (υπερ)επάρκεια νερού θα εξασφάλιζαν. Μήπως είναι καιρός να μελετηθεί και προωθηθεί η λύση αυτή όσο γίνεται γρηγορότερα;